2 Nisan 2015 Perşembe

ERKEK ADALETE KARŞI, KADINLAR ÖZ SAVUNMAYA !

Tecavüze sesiz kalmayan olayı mahkemeye taşıyan kadınların karşına erkek adalet dikiliyor. Siirt’te 17 yaşındaki lise öğrencisi çalıştığı iş yerinin sahibi tarafından 7 aydır tecavüze uğrarken tecavüzcünün bereatini sağlayan şey genç kadına verdiği bir hediye oldu. İstanbul’da tecavüze uğrayan bir kadın ise tecavüzcüyü “gece eve aldığı , uzun sohbet ettiğii, tecavüzcüyü cesaretlendirdiği“ gibi sebeplerle suçlanırken tecavüzcü yine serbest bırakıldı. Niğde’nin merkez Çınarlı köyünde oturan Hilal Ünal ise 13 yaşında tecavüzcüsüyle evlendirildi. Hilal bir ay sonra kayınpederi tarafından kocasını aldattığı gerekçesiyle öldürüldü. 2009’da Kahramanmaraş’ın Göksu ilçesinde ise gün içerisinde iki kez şiddet gören kadının kocasına T.C.K. 43/3 maddesi zincirleme suç hükümleri uyarınca tek ceza verildi. Yargıtay’da bozulan dava hukuk siteminin zincirleri suçluya değil de kadına yönelttiğini gizleyemiyor. En son Karaman’da 15 yaşındaki Z.C’ye tecavüz eden 8 kişi “rızası var” sözüyle serbest kaldı. Z.C. kararın ardından mahkemeye yazdığı mektupta şöyle dedi “Canlı cenaze gibiydim. Tek düşündüğüm bir an önce ölmekti. İntihar edecektim, beceremedim. Bu son ifademdir. Bana inanmayan dalga geçer gibi davranan aşağılayan mahkemenize gelmeyeceğim. Sizi adalet ve vicdanınızla baş başa bırakıyorum.” Biz de soruyoruz : Kendi adaletimizi kendimiz yaratmak için ne bekliyoruz? Haydi öz savunmalarımız kurmaya, kızıl sopalıların safına!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder